18 jan. 2012

Veckans klagomål c:

Eftersom min blogg på sista tiden har haft mer och mer inlägg där jag klagar tyckte jag att det skulle vara bättre om det fanns en kategori där jag varje vecka klagar på något jag har stött på och som irriterar mig.


Veckans ämne är inget mindre än...
folk som verkligen försöker vara som en annan person.
Tycker det är sjukt onödigt att försöka ha exakt samma stil som en viss person, spelar ingen roll vilken stil det är eller så. Visst, det är okej att inspireras av personer osv, men när man kopierar exakt allt så blir det bara jobbigt.
  Vet ett antal personer som är exakt så. 
Kan ta ett exempel;
En tjej börjar gilla en annan tjejs stil,
då kanske någon hittar en viss tjej som har den stilen, och börjar kopiera henne exakt, samma sorts kläder, samma sminkning och allt sånt, då blir jag riktigt irriterad.
Men skulle ngn annan hitta samma person och kanske bara ta lite inspiration från henne, men ändå behålla sin 'personliga' stil tycker jag att det är helt okej.
Ni fattar skillnaden va?

Har inte kommit på något som är riktigt "värt" att klaga på denna veckan, men får se nästa vecka.
Förlåt för att inlägget blev rörigt osv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar