11 jan. 2012

måste klaga lite på en sak..

Har börjat störa mig sjukt mycket på en sak, som jag själv hör ganska ofta.

Bara för att en person gillar t.ex. Justin Bieber så måste det direkt vara folk som kommer och säger massa skit om honom, att han är bög och allt. Visst jag tycker inte om honom särskilt mycket, men för det går ju inte jag runt och säger så till folk som gillar honom?

Det är nästan alltid folk som säger dåliga saker om Ulrik, bara för att dom vet att jag gillar honom, men dom själva inte gör det. 
Har flera gånger fått höra om att han sjunger som justin bieber, han är gay, han är ful osv. Alltså kan folk inte bara fatta att man har olika smak, man tycker olika? Det är bara omoget att hålla på så, för vad dom än säger kommer ju inte det ändra min åsikt om honom. 

Och sen, att jämföra honom med Justin.. alltså vad fan är meningen med det? dom är två helt olika personer, sjunger inte det minsta lika, har inte ens samma musikstil och att säga att dom är lika är ju bara efterblivet, menar liksom, var ser ni likheten?

Tumblr_lrxfkrixk11qhnkyno1_500_largeTumblr_lxmq4zpqo01r8uyg9o1_500_large
(lite kul att det ser ut som att justin pekar på ulrik haha)
Tror jag fick med allt, nu vill jag ha er åsikt om detta, har ni nån gång fått höra elaka kommentarer för att ni gillar en viss artist? Vad gör ni när dom säger elaka saker?

5 kommentarer:

  1. åh håller med till 100%
    alla mina killkkompisar klagar på honom, fattar inte varför? Antar att de har och göra med en viss avundsjuka?...

    Men som sagt, agree! ;D

    SvaraRadera
  2. Ellerhur, jag frågade ulrik om vad han tycker om att bli kallad sveriges ¨Justin Bieber¨ för han blir det av en massa ju. så svarade han, Folk får jämföra mig hur dom vill men jag strävar inte över att vara som han eller låta som han men han gör sin grej jätte bra och jag gör min.... så gott jag kan. Och han har rätt, fast Ulrik gör sin jätte bra. Och i skolan kallar alla han gay t.o.m på lektionen så jag blir så sur så jag går ut. Och det är inte okej för han är singel och är inte gay, och om han hade vart det hade jag ff gillat han och tyckt att han var lika bra/underbar. Så a det är så när folk är avensjuka. Men det var nog det jag ville kommentera. :d btw, fin blogg

    SvaraRadera
  3. jag tror att när dom skriver så, så menar dom det inte egentligen, utan dom vet att du gillar han och vill därför trycka ner honom mera, delvis kanske för att de inte kan förstår vad han betyder för dig och delvis för att de vet att han är så mycket bättre än vad dom någonsin kommer att bli, och på det sättet är det lättare att trycka ner någon, som tillexempel en kändis som då har liite mera status än dom...tyärr :/

    SvaraRadera
  4. Jaa du är inte den enda som stör sig på sådant..
    Jag har nyligen börjat lyssna på Ulrik, före det så lyssnade jag på vad andra sa. Alltså att han låter som Justin Bieber, jag själv gillar inte Justin, så har helt strunta i att ens lyssna på Ulrik. Men när jag väl hörde Ulrik på radion var jag helt chockad.. Killen var ju hur grym som helst och lät inte det minsta som Justin.. Nu gillar jag Ulrik skarpt, och skäms för att jag haft mina förutfattade meningar!

    SvaraRadera
  5. Så sant Johanna, sååå sant!
    Woooo /Linnea

    SvaraRadera